Responsive image
DERS PROGRAMI FORMU
COURSE SYLLABUS FORM
Son Güncelleme (Last Update)
04.10.2023
Dersin Adı: Programlama Algoritmaları Course Name: Programming Algoritms
Kod
(Code)
Yarıyıl
(Semester)
Kredi
(Local Credits)
AKTS Kredi
(ECTS Credits)
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
(Course Implementation, Hours/Week)
Ders
(Theoretical)
Uygulama
(Tutorial)
Laboratuvar
(Laboratory)
MAT 335/E 6,7,8 3 6 2 0 2
Bölüm / Program
(Department / Program)
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering)
Dersin Türü
(Course Type)
Seçmeli
(Elective)
Dersin Dili
(Course Language)
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English)
Dersin Ön Koşulları
(Course Prerequisites)
BIL104E / BIL110E / BIL115E min DD
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, %
(Course Category by Content, %)
Temel Bilim ve Matematik
(Basic Sciences and Math)
Temel Mühendislik
(Engineering Science)
Mühendislik / Mimarlık Tasarım
(Engineering / Architecture Design)
Genel Eğitim
(General Education)
- 50 50 -
Dersin Tanımı
(Course Description)
Bilgisayara, Internete ve Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş, Temel Giriş-Çıkış, Veri Türleri, İşleçler, Karakterler, Katarlar, Birleşik Modelleme Diline Giriş, Sınıflar, Nesneler, Metotlar, Nesneler Arası İletişim, Kontrol Yapıları, Diziler ve Dizi Listeleri, Kural Dışı Durum İşleme, Kalıtım, Çok Biçimlilik, Grafiksel Kullanıcı Arayüzü.
Introduction to Computers, Internet and Object Oriented Programming, Standard Input-Output, Data Types, Operators, Characters, Strings, Introduction to Unified Modeling Language, Classes, Objects, Methods, Communication Between Objects, Control Statements, Arrays and Array Lists, Exception Handling, Inheritance, Polymorphism, Graphical User Interface.
Dersin Amacı
(Course Objectives)
  1. Bilgisayar programı geliştirmede, Java programlama dilini kullanarak, nesne yönelimli yaklaşımı öğretmek. Programlama mantığı, nesne yönelimli tasarım ve Java dili konularında bilgi sağlamak ve pekiştirmek.
  1. To teach object oriented approach to computer program development using Java language. Student will have an understanding of programming logic, object oriented design and Java language.
Dersin Öğrenme Çıktıları
(Course Learning Outcomes)
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
  1. Analitik düşünme becerisini arttırabilir,
  2. Nesne yönelimli program tasarlayabilir,
  3. Java teknolojileri hakkındaki bilgileri genişletebilir.
Students completing this course will be able to:
  1. Improve ability of analytical thinking,
  2. Design object-oriented program,
  3. Enhance knowledge on Java Technologies.
Ders Planı
Hafta Konular Dersin Öğrenme Çıktıları
1Program Tasarımı ve Program Geliştirme, IDEI
2Nesne Yönelimli ProgramlamaII
3Basit Giriş ve ÇıkışII, III
4Veri Türleri Ve İşlemler, Alfasayısal ve Karakter Türler ve UMLII, III
5Sınıflara GirişI, II, III
6Nesneler ve YöntemlerI, II, III
7Nesneler Arasındaki İletişimI, II, III
8Denetsel YapılarIII
9DizilerII
10Hata YönetimiII
11KalıtsallıkII, III
12ÇokbiçimlilikII, III
13Grafiksel Arayüzler (GUI)II
14Rekürsif ProgramlamaI, II, III
Course Plan
Week Topics Course Learning Outcomes
1Program Design and Development, IDEI
2Object Oriented ProgrammingII
3Simple Input and OutputII, III
4Data Types and Operators, Strings and Characters and UMLII, III
5Introduction to ClassesI, II, III
6Objects and MethodsI, II, III
7Communication between ObjectsI, II, III
8Control StructuresIII
9ArraysII
10Exception HandlingII
11InheritanceII, III
12PolymorphismII, III
13Graphical User Interface (GUI)II
14Recursive ProgrammingI, II, III



Dersin Mühendislik Öğrenci Çıktılarıyla İlişkisi

Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) Katkı Seviyesi
1 2 3
1 Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. X
2 Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. X
3 Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. X
4 Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. X
5 Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. X
6 Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. X
7 Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. X
Ölçek: 1: Az, 2: Kısmi, 3: Tam

Relationship of the Course to Engineering Student Outcomes

Program Student Outcomes Level of Contribution
1 2 3
1 An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. X
2 An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. X
3 An ability to communicate effectively with a range of audiences. X
4 An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. X
5 An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. X
6 An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. X
7 An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. X
Scale: 1: Little, 2: Partial, 3: Full

Tarih (Date)
01.04.2019
Bölüm Onayı (Departmental Approval)
Matematik Bölümü
(Department of Mathematics)




Ders Kaynakları ve Başarı Değerlendirme Sistemi (Course Materials and Assessment Criteria)

Ders Kitabı
(Textbook)
Paul J. Deitel and Harvey M. Deitel, Java: How to Program: Early Objects, Pearson Higher Education, 2018.
Diğer Kaynaklar
(Other References)
(DİĞER KAYNAKLAR KISMINDA 6 KAYNAK VARDI) 1. Joel Murach, Murach’s Java Programming, 5th Edition, Mike Murach & Associates, 2017.
2. Herbert Schildt, Java: A Beginner's Guide, Eighth Edition, 8th Edition, McGraw-Hill, 2018.
3. http://www.oracle.com/technetwork/java/index.html
4. www.netbeans.org
5. http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/documentation/index.html
Ödevler ve Projeler
(Homework & Projects)
Nesne yönelimli tasarım, grafiksel arayüz ve benzeri kavramlar dikkate alınarak, gerçek hayattaki durumları, nesneleri ve davranışlarını modellemek üzere, öğrenciler, tek başına veya ikili gruplar halinde dönem ödevi yapacaklardır.
Students, either individually or in a team of 2, will submit term assignment, modelling real life situations, objects and their behaviours, involving object-oriented design, GUI and other relevant structures
Laboratuvar Uygulamaları
(Laboratory Work)
Derslerde ele alınan konuları ve kavramları uygulamak üzere Lab oturumları yapılacaktır.
Work will be carried out to implement the concepts and subjects which are covered at the lecture sessions.
Bilgisayar Kullanımı
(Computer Usage)
Java Development Kit ve Netbeans IDE yardımıyla programlama etkinliği yürütülecektir.
The students must install Java Development Kit and NetBeans IDE to compile and run programs.
Diğer Uygulamalar
(Other Activities)
-
-
Başarı Değerlendirme Sistemi
(Assessment Criteria)
Faaliyetler
(Activities)
Adet
(Quantity)
Genel Nota Katkı, %
(Effects on Grading, %)
Yıl İçi Sınavları
(Midterm Exams)
1 30
Kısa Sınavlar
(Quizzes)
- -
Ödevler
(Homework)
- -
Projeler
(Projects)
1 15
Dönem Ödevi/Projesi
(Term Paper/Project)
- -
Laboratuvar Uygulaması
(Laboratory Work)
12 15
Diğer Uygulamalar
(Other Activities)
- -
Final Sınavı
(Final Exam)
1 40
VF almamak için gereken
(To avoid VF)
-