Responsive image
DERS PROGRAMI FORMU
COURSE SYLLABUS FORM
Son Güncelleme (Last Update)
04.10.2023
Dersin Adı: Cebir II Course Name: Algebra II
Kod
(Code)
Yarıyıl
(Semester)
Kredi
(Local Credits)
AKTS Kredi
(ECTS Credits)
Ders Uygulaması, Saat/Hafta
(Course Implementation, Hours/Week)
Ders
(Theoretical)
Uygulama
(Tutorial)
Laboratuvar
(Laboratory)
MAT 427/E 6, 7, 8 3 6 3 0 0
Bölüm / Program
(Department / Program)
Matematik / Matematik Mühendisliği
(Mathematics / Mathematical Engineering)
Dersin Türü
(Course Type)
Seçmeli
(Elective)
Dersin Dili
(Course Language)
Türkçe / İngilizce
(Turkish / English)
Dersin Ön Koşulları
(Course Prerequisites)
MAT322-E / MAT324-E min DD
Dersin Mesleki Bileşene Katkısı, %
(Course Category by Content, %)
Temel Bilim ve Matematik
(Basic Sciences and Math)
Temel Mühendislik
(Engineering Science)
Mühendislik / Mimarlık Tasarım
(Engineering / Architecture Design)
Genel Eğitim
(General Education)
70 10 10 10
Dersin Tanımı
(Course Description)
Grup Etkileri, Sylow Teoremleri, Çözülebilir Gruplar, Nilpotent Gruplar, Polinomlar ve Çarpanlara Ayırma, Cisim Genişlemeleri, Basit Genişleme Teoremi, Sonlu Cisimler, Ayrılabilir Genişlemeler, Normal Genişlemeler, Galois Teorisinin Temel Teoremi, Radikalle Çözülebilme, Pergel ve Cetvelle Çizilebilirlik.
Group Actions, Sylow Theorems, Solvable Groups, Nilpotent Groups, Polynomials and Factorization, Extension Fields, Simple Extension Theorem, Finite Fields, Separable Extensions, Normal Extensions, The Main Theorem of Galois Theory, Solvability by Radicals, Geometric Constructions by a Straightedge and a Compass
Dersin Amacı
(Course Objectives)
  1. Grupların yapılarının incelenmesi ve sınıflandırılması konusunda bilgilendirmek.
  2. Cisimler ve cisim genişlemeleri konusunda temel bilgileri vermek.
  3. Gruplar teorisi ve cisimler teorisinin bazı uygulamalarını sergilemek.
  4. Öğrencileri yüksek lisans seviyesindeki cebir ve sayılar teorisi derslerine hazırlamak.
  1. To provide an introduction to the study of structures and classifications of groups.
  2. To teach basics of fields and field extensions.
  3. To demonstrate some applications of group theory and field theory.
  4. To prepare students to graduate-level courses in number theory and algebra.
Dersin Öğrenme Çıktıları
(Course Learning Outcomes)
Bu dersi tamamlayan öğrenciler aşağıdaki becerileri elde eder:
  1. Grupların yapılarını anlayabilir, grupların izomorfik olup olmadıklarını belirleyebilir,
  2. Abelyen grupların yapılarını belirleyebilir ve sınıflandırabilir,
  3. Çözülebilir grupları ve nilpotent grupları bilir,
  4. Polinomları çarpanlarına ayırmayı bilir,
  5. Cisim genişlemelerini anlar, bir cisim üzerinde cebirsel ve transandant elemanları bilir,
  6. Sonlu cisimleri bilir,
  7. Galois eşleşmesini bilir,
  8. Polinomların cisimler üzerinde çarpanlara ayrılabilirliğini ve bazı geometrik inşaaların yapılabilirliğini belirleyebilir.
Students completing this course will be able to:
  1. Understand the structures of groups and determine if they are isomorphic,
  2. Determine the structures of abelian groups and classify them,
  3. Know solvable groups and nilpotent groups,
  4. Factorize polynomials,
  5. Understand extension fields, know algebraic and transcendental elements over a field,
  6. Know finite fields,
  7. Know Galois correspondence,
  8. Determine if a polynomial can be factorized in a field, and the impossibility of some geometric constructions.
Ders Planı
Hafta Konular Dersin Öğrenme Çıktıları
1İzomorfizma TeoremleriI
2Abelyan Grupların SınıflandırılmasıII
3Sylow TeoremleriI, II
4Çözülebilir Gruplar, Nilpotent GruplarIII
5Çarpanlarına Ayrılmayan PolinomlarIV
6Cisim ve Cisim Genişlemeleri / Arasınav-1V
7Cebirsel Elemanlar, Transandant Elemanlar, Çarpanlarına Ayırma CisimleriV
8Sonlu CisimlerVI
9Normal, Ayrılabilen ve Galois GenişlemeleriV, VI
10Galois GruplarıV, VI, VII
11Galois Grupları, Galois Teorisinin Temel TeoremiV, VI, VII
12Galois Teorisinin Temel Teoremi / Arasınav-2VII
13Pergel ve Cetvelle Yapılabilen ve Yapılamayan ÇizimlerVIII
14Pergel ve Cetvelle Yapılabilen ve Yapılamayan ÇizimlerVIII
Course Plan
Week Topics Course Learning Outcomes
1Isomorphism TheoremsI
2Classification Of Abelian GroupsII
3Sylow’s TheoremsI, II
4Solvable Groups, Nilpotent GroupsIII
5Irreducible PolynomialsIV
6Fields and Field Extensions / Midterm Exam 1V
7Algebraic Elements, Transcendental Elements, Splitting FieldsV
8Finite FieldsVI
9Normal Extensions, Separable Extensions, Galois ExtensionsV, VI
10Galois GroupsV, VI, VII
11Galois Groups, Galois CorrespondenceV, VI, VII
12Galois Correspondence / Midterm Exam 2VII
13Ruler and Compass Constructions and Solvability by RadicalsVIII
14Ruler and Compass Constructions and Solvability by RadicalsVIII



Dersin Mühendislik Öğrenci Çıktılarıyla İlişkisi

Programın Mezuna Kazandıracağı Bilgi ve Beceriler (Programa Ait Çıktılar) Katkı Seviyesi
1 2 3
1 Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. X
2 Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik etmenlerle birlikte özel gereksinimleri sağlık, güvenlik ve refahı göz önüne alarak çözüm üreten mühendislik tasarımı uygulama becerisi. X
3 Farklı dinleyici gruplarıyla etkili iletişim kurabilme becerisi. X
4 Mühendislik görevlerinde etik ve profesyonel sorumlulukların farkına varma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi. X
5 Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedefleri karşılayan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma yeteneği becerisi. X
6 Özgün deney geliştirme, yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma becerisi. X
7 Uygun öğrenme stratejileri kullanarak ihtiyaç duyulduğunda yeni bilgi edinme ve uygulama becerisi. X
Ölçek: 1: Az, 2: Kısmi, 3: Tam

Relationship of the Course to Engineering Student Outcomes

Program Student Outcomes Level of Contribution
1 2 3
1 An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics. X
2 An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors. X
3 An ability to communicate effectively with a range of audiences. X
4 An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts. X
5 An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives. X
6 An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions. X
7 An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies. X
Scale: 1: Little, 2: Partial, 3: Full

Tarih (Date)
20.03.2019
Bölüm Onayı (Departmental Approval)
Matematik Bölümü
(Department of Mathematics)




Ders Kaynakları ve Başarı Değerlendirme Sistemi (Course Materials and Assessment Criteria)

Ders Kitabı
(Textbook)
D.S. Dummit, R.M. Foote, Abstract Algebra, John Wiley and Sons, 2004
Diğer Kaynaklar
(Other References)
J. Rotman, Galois Theory, Springer-Verlag, 1998
D.S. Dummit, R.M. Foote, Abstract Algebra, John Wiley and Sons, 2004
I.N. Herstein, Topics in Algebra, Xerox College Publishing , 1976
S. Lang, Undergraduate Algebra, Springer-Verlag, 2004
Ödevler ve Projeler
(Homework & Projects)
Öğrencilere dersi daha iyi anlamaları için ödev verilir.
Homework will be assigned for students to undertsand the course better.
Laboratuvar Uygulamaları
(Laboratory Work)
-
-
Bilgisayar Kullanımı
(Computer Usage)
-
-
Diğer Uygulamalar
(Other Activities)
-
-
Başarı Değerlendirme Sistemi
(Assessment Criteria)
Faaliyetler
(Activities)
Adet
(Quantity)
Genel Nota Katkı, %
(Effects on Grading, %)
Yıl İçi Sınavları
(Midterm Exams)
1 40
Kısa Sınavlar
(Quizzes)
- -
Ödevler
(Homework)
4 20
Projeler
(Projects)
- -
Dönem Ödevi/Projesi
(Term Paper/Project)
- -
Laboratuvar Uygulaması
(Laboratory Work)
- -
Diğer Uygulamalar
(Other Activities)
- -
Final Sınavı
(Final Exam)
1 40
VF almamak için gereken
(To avoid VF)
-